Saturday, November 19, 2016

Pemikiran Lewat Teori : Pengenalan


“Berfikir filosofis kadang dapat menunjukkan jalan alternatif dari segala kebuntuan berfikir, namun ada kalanya berfikir filosofis dapat menjebak kita pada sebuah perjalanan ilusi yang panjang lagi tak terbatas. 
~Dr Harold J.

“Puisi. Kita tidak membaca dan menulis puisi kerana ianya comel. Kita membaca dan menulis puisi kerana kita ialah ahli umat manusia. Dan umat manusia dipenuhi dengan kesukaan dan kegemaran. Perubatan, undang-undang, perniagaan, dan kejuruteraan. Ini adalah usaha-usaha yang mulia dan perlu untuk mengekalkan kehidupan. Tetapi puisi, kecantikan, cerita roman, cinta dan kasih sayang. Ini adalah apa yang kita perlu untuk terus hidup.”
~Am Nass

p/s: Anda suka kepada kata-kata mutiara yang memberi inspirasi dan mendorong dalam hidup?Anda selalu kongsikan kata mutiara di facebook, instagram, whatsapp, telegram dan sebagainya?Sejauh manakah ia mampu mempengaruhi anda dan rakan serta orang sekeliling? Kalau begitu,cerita ini sesuai untuk anda.Pemikiran Lewat Teori menampilkan dua watak yang saling berkongsi idea dan berbahas di antara satu sama lain.Pertembungan idea timur dan barat.Di antara Prof.Dr. Harold J. dan Am Nass.Nantikan kemunculan Pemikiran Lewat Teori tidak lama lagi. :)

gambar hiasan : google images
*Cerita ini adalah fiksyen
Sumber idea: laman web

Reactions:

0 comments:

Breaking News
Loading...