-->
  • Cinta Adalah...(Love Is)~ (Fragmen 2)



    Cinta Adalah...~ (Fragmen 2)
    Am memimpin Erina ke sofa. Ronny pergi ke dapur, membuat segelas susu panas. Dapur Erina bersih saja. Teratur dan rapi, tidak menggambarkan dirinya yang sedang berkecamuk sekarang. Pisau yang diambil daripada Erina disimpan kemas. Ronny terlihat masih ada beberapa bilah pisau di rak. Erina mengatur rambut dan menyeka air mata yang masih bersisa. “Am, beri aku tisu.”Erina meminta tisu. Memandang Am sekejap, dan cepat menunduk.Mungkin malu Am melihatnya dalam keadaan begitu. “Mana?” Am bertanya kepada Erina.Matanya memerhati sekitar ruang tamu.Kalau-kalau ada tisu diletakkan.
    “Dapur.”Erina menjawab ringkas. “Ronny, ada tisu kat situ tak? Bawa sekali.”Am keberatan untuk meninggalkan Erina. “ Baik. ”Ronny menjawab ringkas. Ronny pening sendiri. Banyak benda berbahaya di dapur. Ingin saja dia menyembunyikan semuanya. “Huh,”Ronny mengeluh lagi.Dia berharap agar emosi Erina sudah terkawal.
    Tak lama, Ronny keluar membawa segelas susu panas dan sekotak tisu.Memberikan kotak tisu kepada Am. Am menghulurkan kotak tisu kepada Erina. Erina mengambil beberapa helai.Menyapu wajahnya yang membasah. Tisu yang sudah terguna diletakkan di tepi. Ronny menghulurkan gelas yang berisi susu panas kepada Erina. “Hati-hati, panas...”Ronny mengingatkan Erina. Erina menghirup sedikit.
    Am memandang Ronny.Memberi isyarat supaya menjaga Erina sebentar. Ronny mengangguk tanda faham.Am menjarakkan diri. Mengeluarkan telefon bimbit dari saku seluar. Mendail. Menunggu panggilannya dijawab.
    “Hello,Isabel.”
    “Hello.Hi, Am.”
    “Boleh datang sini, tak? Rumah Erina. Aku perlukan bantuan kau.”
    “ Rumah Erina?Sekarang? Ada apa, Am?”
    “Nanti aku jelaskan.Cepat iya...”
    “ Baik, Am”
    Am menyimpan semula telefon bimbitnya.Perlahan, dia menuju ke arah Erina. Mengambil ruang kosong di tepi Erina. Memandang Erina.Tak lama,air mata Erina mengalir semula.Am melihat jam di tangan. Merapatkan kedua belah tangannya.Cepat, Isabel...
  • You might also like

    Tiada ulasan: