-->
  • Cinta Adalah...(Love Is)~ (Fragmen 1)


    Cinta Adalah...~ (Fragmen 1)
    “Jangan, Erin. Jangan buat macam ni.” Am cuba menghampiri Erina.Erina semakin menjarakkan diri. Menghampiri balkoni.Di tangannya sebilah pisau kecil. “Tenang, Erin.”Ronny cuba menenangkan keadaan.Erina menangis.Terketar-ketar,mendekatkan pisau ke pergelangan tangan. Ingin mengerat. “Erin...ingat tak masa kita pergi berkhemah dulu?Yang kau cuba hidupkan kayu api tapi tak dapat-dapat?Masa masak nasi kau terlebih air pulak.Kan Ronny?” “A’ah,aku saja yang sanggup habiskan semua bubur tu.”Ronny cuba untuk bergurau.Erina masih teresak-esak.Pisau mula dijarakkan sedikit daripada pergelangan tangan. Erina terduduk.Tangannya masih menggenggam pisau namun sedikit dikendurkan. “Erin...beri pisau tu kepada aku.”Am semakin menghampiri.Membongkok perlahan. “Erin...”Erina melepaskan pisau.Perlahan-lahan Am mengambil pisau yang dijatuhkan.Memberikannya kepada Ronny. Erina menunduk . “Kenapa,Erin?”Erina masih terdiam.Sedunya beransur reda. “ Tolong aku, Am.” Erina mula bersuara. “Apa masalah kau,Erin?”Am memandang Erina .Cuba mendapatkan jawapan. “Am, aku...aku...aku..." Erina mendapatkan Am.Memeluk lelaki itu.Erat.Erina menangis lagi.Am memandang Ronny.Ronny pula melihat pisau yang telah diambil daripada Erina.Ronny terduduk.Mengeluh kesal.Erina...kenapa? Apa yang telah terjadi sebenarnya?
  • You might also like

    Tiada ulasan: