-->
  • WHY ME : Mengapa Harus Aku? Cerita Seorang Forever Alone… (Fragmen 1)


    WHY ME : Mengapa Harus Aku?
    Cerita Seorang Forever Alone…
    (Fragmen 1)
    Hidup aku memang membosankan.Aku buka akaun ‘Facebook’ dengan hasrat untuk berhubung dengan rakan-rakan lama.Bila aku dah buka, cubalah aku untuk ‘like’ dan komen ‘post’ mereka.Namun, seperti tiada ‘respon’ daripada mereka.Entahlah, mungkin mereka hanya ingin bergaul dengan rakan-rakan yang hebat.Aku sedar, kerjaya aku ni bukannya hebat sangat.Sekadar cukup makan dan itu pun belum terjamin lagi.Aku hairan, ada rakan aku yang ‘post’ cerita di 'Facebook' dapat sampai beratus-ratus ‘like’.Sedangkan aku, bila ‘post’ dapat satu ‘like’ pun dah syukur.Banyaknya, tidak.Yang ‘like’ pun orang yang sama.Muka-muka itu saja.Wujudkah aku ini? Sebab itu aku ambil keputusan untuk tutup akaun 'Facebook' aku dan menjadi diri sendiri.Memisahkan diri dari kelompok rakan yang seperti sudah tidak mempedulikan aku.Aku pernah terbayang yang suatu hari nanti, aku akan menjadi tunggul kayu yang menanti mati.Entah-entah, aku sendiri yang memapah dan menguburkan diri sendiri.

    Look on down from the bridge
    There's still fountains down there 
    Look on down from the bridge
    It's still raining, up here
    Everybody seems so far away from me
    Everybody just wants to be free
    Look away from the sky
    It's no different when you're leaving home
    I can't be the same thing to you now
    I'm just gone, just gone
    How could I say goodbye
    How could I say goodbye
    Goodbye…

    Aku mendekatkan jemari aku ke hidung.Dan,kemudian menghembus nafas.Aku rasa ada angin yang terhembus keluar.Masih hidup lagi aku rupanya.Dan, aku lihat di bekas abu terdapat lebih daripada sepuluh puntung rokok.Huh, dan aku menyambung tidurku semula.
    (Bersambung)
  • You might also like

    Tiada ulasan: