Monday, December 14, 2015

Potret Karya Di Kanvas Rasa.Cerita Satu : Terserempak Di Kedai Kopi


Andy dan Ryan berjalan menuju ke sebuah kedai kopi.Agak ramai juga pelanggan di situ.Sedang cuba mengambil tempat di suatu sudut, Ryan terpandang seorang gadis.Dia seakan kenal gadis itu.Dia berfikir sejenak.Ya, itu kawan mereka sewaktu di sekolah menengah.Tanpa membuang masa, Ryan melambai dan menegur gadis itu dengan sopan.Gadis itu tersenyum dan mengangguk. Bersebelahan dengannya duduk seorang lelaki.Teman lelakinya. Andy dan Ryan mengambil tempat duduk. Tak lama, teman lelaki gadis itu bertanya kepada gadis itu, “Siapa tu? ‘Ex boyfriend’ ke?”Nadanya agak cemburu.Dia menarik muka.Gadis itu terdiam saja.Pertanyaan lelaki itu didengari oleh Andy dan Ryan.Namun tiada reaksi daripada Ryan.
Selesai makan, Andy dan Ryan masuk ke dalam perut kereta.Andy menghidupkan enjin kereta.Dan kereta berlalu dari kedai kopi itu. “Kau dengar apa yang lelaki tu cakap tadi?” Andy tiba-tiba menanyakan soalan itu. “Dengar,”balas Ryan.”Teruk, kan?”kata Andy. “Memang teruk pun. Aku tegur Emily tu sebab dia kawan sekolah kita dulu.Tak ada maksud lain pun.Terus ‘boyfriend’ dia kata aku ni ex dia.Susah macam ni.Lain kali memang aku tak tegur lagi kawan-kawan kita terutama yang perempuan,”jelas Ryan.”Inilah mentaliti rendahan.Cepat betul buat kesimpulan.Kau tengok tadi, punyalah malu Si Emily tu,”tambah Andy lagi.
p/s : Tegur ke tak? 
Foto: Gambar Hiasan

Bersambung...
Reactions:

0 comments:

Breaking News
Loading...